mandag 14. mai 2012

DU ER EN STJERNE

Markus minstemann skulle i bursdag i helgen. 
Og siden alle de andre jentene i barnehagen har fått kjoler i bursdagggave, 
var det bare til å sette seg ved symaskinen igjen fredag kveld. 

(Hvorfor gjøre i dag noe vi kan utsette til i morgen?) 

Og kjole ble det da i løpet av kvelden - denne gang med stjerne på...


Kjole med stjerne på, str 6 år



Da Markus kom hjem fra bursdag, spurte jeg ham hva bursdagsbarnet syntes om kjolen.
"Ganske fin", sa han. "Ganske???!", spurte jeg overrasket. Håpet jo han skulle si "Veldig fin!!"

Etter en liten prat forsto jeg at ganske ikke er like modererende i hans språk som i mitt.
Så håper jeg Mia ble glad for sin nye kjole... 

3 kommentarer:

  1. Så herlig innlegg Nina!
    Og for en flott kjole, jeg hadde iallefall blitt mer enn 'ganske' fornøyd!!;)

    Håper alt er bra med dere og at vi sees snart!!;)
    Stor klem fra Kjersti

    SvarSlett
  2. Takk søta! Kjolen ble faktisk brukt da de skulle feire 17. mai i barnehagen, så hun syns faktisk den var litt mer enn ganske fin! ;o) (Puh!)

    Lenge siden sist nå - gleder meg til vi ses den 9.
    For datoen gjelder vel fremdeles?

    Klem

    SvarSlett
  3. For en kjempefin gave!
    Jeg lurer på om det er lenge siden du kjøpte den tupperware (mat)boksen lengre ned her? Er på utkikk etter en sånn, men finner den ikke i nettkatalogen...
    Ha en fin helg! Klem Karina

    SvarSlett